lördag 26 maj 2012

"Gör Om - Gör Rätt"

Kattskallarna som låg som kullersten vid husgrunden låg för högt, gången skulle bräddas, fulsingel skulle bytas mot svart/vit sjösten, några gräs skulle planteras... Det hade varit lite enklare om man hade gjort så från början ;-)

Jag grävde bort sådär en 5 skottkärror med grus vid grunden och passade in stenarna för att få en så jämn yta som möjligt. Nu återstår bara att lägga på lite stenmjöl som får lägga sig emellan stenarna.

Sen hade de 20kg-säckar med svart/vit sjösten (16/32) för 89 spänn på Bauhaus. det blev 13 säckar totalt. En sak som man aldrig verkar lära sig är att man behöver mycket mer sten än vad man tror...

Jag passade också på att köpa lite fogsand som var behandlat med något ogräsmedel så nu hoppas jag att man slipper grönt mellan plattorna.

Jag gjorde tre stycken ca: 4dm (i diameter) stora hål en sisådär 2-3dm djupa som jag fyllde med jord. Sen ner med gräsen och klippte ut 3 kryss i markduken så att de kunde titta fram. jorden fick bilda något som närmast kan liknas med små vulkaner så att de skulle kunna titta upp ovanför dekorstenen när den väl hade lagts dit.



bild på kullerstenar (kattskallar) som grävts upp från runt husgrunden samt några betongplattor som ligger lite illa längs en gång.
Före
färdigt: kullerstenarna ligger på plats igen (snyggare än innan) och betongplattorna ligger där de skall. Dessutom ligger det svart/vit dekorsten på andra sidan gången.
Efter








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar